Hoe maak je een goed LinkedIn profiel

 

Social media is niet weg te denken uit ons dagelijkse bestaan, daarom is een LinkedIn-profiel ook onmisbaar geworden in je zoektocht naar een nieuwe baan. Leer met deze tips hoe jij je LinkedIn-pagina in jouw voordeel kan laten werken.

Wij geven je een aantal tips die ervoor zorgen dat je LinkedIn-profiel on point is en dat je klaar bent voor de zoektocht naar een nieuwe baan.

 

Profielfoto en werkervaring

Je hebt één kans voor een eerste indruk, zorg voor een professionele LinkedIn profielfoto. Het liefst een foto waar je gezicht goed zichtbaar is en je verzorgde kleding draagt.

Daarna vul je je profiel met zoveel mogelijk relevante werkervaring. Vertel per werkervaring kort en bondig wat de belangrijkste taken of projecten waren waaraan je hebt gewerkt.
Samenvatting

Een goed begin is het halve werk, kies een onderwerp dat goed bij jou past. Saaie corporate berichten zijn er genoeg.

Bovenaan je profiel kun je de samenvatting delen, zorg dat dit een korte omschrijving is met daarin jouw specifieke kenmerken en krachten.  Je mag hierin best creatief zijn.
Vul je contactgegevens aan

Bedrijven kunnen je makkelijk benaderen wanneer jij veel contactgegevens hebt ingevuld, dat is wat jij wil om zo snel mogelijk aan een fijne uitdaging te komen. Controleer de hyperlink van je profiel, zorg voor een zakelijke URL. Deze verschijnt wanneer je aan de rechterkant van je profiel op ‘Openbare profiel en URL bewerken’ klikt.

Vaardigheden

Misschien staat dit niet bovenaan de lijst met tips maar het is niet minder belangrijk. Wat een groot aantal mensen niet weet (of vergeet), is dat je je vaardigheden in kan vullen.

Als recruiter  gebruiken wij de uitgebreide zoekfunctie van LinkedIn, hierdoor worden vaardigheden zichtbaar. Dit is dus een fijne manier om op bepaalde zoekwoorden gevonden te worden. Vergeet dus niet om deze vaardigheden in te vullen en vraag anderen jou daarvoor te onderschrijven.

 

Leuke inzichten

Met de optie ‘Profielbezoekers’, links naast je tijdlijn, of ‘Personen bekeken uw profiel’ op het dashboard van je profiel zelf, kan je inzien hoeveel profielweergaven je hebt gehad de afgelopen week. Maar ook welke personen dat zijn geweest en bij welk bedrijf ze werken.

 

Deel dit bericht

Ontvang vacatures direct in je mailbox!